nato_tak (nato_tak) wrote,
nato_tak
nato_tak

"Велике будівництво" чи "Велике крадівництво"? – розслідування Еспресо

А скільки ж нових доріг було збудовано? Ви не повірите - аж чотирнадцять з половиною кілометрів. Ще шістсот кілометрів капітально відремонтували. І знову поставили рекорди: не даремно будівництво називається "великим".

Якщо в 2018 році на будівництві дороги №31 на Дніпропетровщині один кілометр коштував 42 млн грн, то в 2020 році – 190 млн грн.

І в 2018, і в 2020 рр найпопулярнішим був середній ремонт доріг. 20218 року на це витратили 21 млрд, 2020 – 55 млрд. Одне дивно: середня вартість такого ремонту з вісімнадцятого до двадцятого року зросла вдвічі.

У вісімнадцятому році кілометр такого ремонту коштував 5 мільйонів гривень, а у двадцятому – 11 мільйонів. При цьому на Дніпропетровщині він обійшовся у 27 мільйонів за кілометр, на Луганщині у двадцять чотири, і на Буковині у двадцять шість мільйонів.

Журналісти вважають, що серед причин такого суттєвого зростання вартості робіт – картельна змова між найбільшими шістьма компаніями, які розділили шістдесят сім відсотків бюджету на дороги.

Як стверджує "Дзеркало тижня", Європейський банк реконструкції та розвитку включив спеціальний розділ у контракт щодо надання кредиту на чотириста п'ятдесят мільйонів євро, який вимагає відсторонення від європейських проектів чотирьох клерків, які фальсифікували тендерні пропозиції.

Звідки ж взялися додаткові кошти на те, щоб підвищити ціну на ремонт доріг? З ковідного фонду в основному. Про це багато говорилося. За ці кошти можна було придбати вакцини, допомогти підприємцям, збільшити медичні та освітні субвенції неспроможним громадам. Але все це вже інші історії, про які обов’язково розкажемо в наступних програмах.
Tags: Україна
Subscribe

Comments for this post were disabled by the author